Summit-ul NATO va incepe in seara zilei de 2 aprilie, cu o cina in format restrans, urmand ca pe 3 aprilie sa aiba loc Consiliul Nord-Atlantic si Consiliul Parteneriatului Euro-atlantic, precum si Reuniunea in format ISAF, ultima zi, 4 aprilie, fiind dedicata consiliilor NATO-Ucraina si NATO-Rusia.
Secretarul de stat in MAE Victor Micula a declarat ca Summit-ul va fi cel mai mare eveniment organizat vreodata in Romania dar si cel mai mare Summit din istoria Aliantei. Vor fi prezenti oficiali din cele 26 de state membre, dar si din cele 23 de state partenere, precum si reprezentanti ai unor institutii si organizatii importante printre care UE, ONU si Banca Mondiala.
In total, este vorba despre aproximativ 3.000 de delegati si 3.500 de ziaristi, a spus Victor Micula, precizand ca este confirmata deja participarea a 24 de sefi de stat, 26 de premieri si 87 de oficiali cu rang de ministru.
Organizatorii au anuntat ca inca din octombrie 2007 au pregatit un numar de 260 de ofiteri de legatura. Este vorba, potrivit oficialului roman de tineri, despre studenti la Academia Tehnica Militara, Academia de Politie si Academia Nationala de Informatii care vor asista delegatiile in timpul prezentei lor in Romania, pentru diverse probleme cu care s-ar putea confrunta acestia.
De asemenea, 66 de diplomati romani aflati la post in strainatate, dintre care 36 de atasati militari, se vor afla la Bucuresti pe durata Summit-ului, ei urmand sa se alature ofiterilor de legatura.
Pe de alta parte, un numar de 150 de voluntari, din institutii de invatamant superior de comunicare si stiinte politice, vor fi in zona Centrului Media, acestia aflandu-se in prezent intr-o perioada de pregatire intensa.
Referindu-se la problema transportului, Victor Micula a explicat ca vor fi folosite 465 de masini, dintre care 69 de limuzine Mercedes si 396 de autorturisme Ford (din care 69 microbuze Ford Transit). Va fi folosit un coridor unic de deplasare, potrivit experientei dobandite la Sommet-ul Francofoniei, acesta fiind sigur si permitand totodata continuarea traficului in zona. Au fost realizate 12 scenarii pentru mijloacele de transport ce vor fi puse la dispozitie de delegatiile oficiale si 15 pentru cele puse la dispozitia jurnalistilor, a mai spus Micula, adaugand ca vor fi disponibile 440 de autobuze si microbuze pentru deplasarea jurnalistilor si delegatiilor si 150 de masini de politie. Microbuzele cu jurnalisti nu vor circula pe coridoarele de securitate.
Pentru cazarea oficialilor se vor folosi 14 hoteluri, fiind deja rezervate 2.951 de camere. Organizatorii mai au disponibile 210 camere, ei confruntandu-se in continuare cu numeroase cereri. In zona hotelurilor unde vor fi cazate delegatiile, mijloacele de transport folosite pentru navete vor fi disponibile in perioada 31 martie - 5 aprilie. De asemenea, la fiecare hotel va exista in permanena un ofiter de legatura.
Pentru jurnalisti, organizatorii au sugerat un numar de 16 hoteluri la care sunt organizate si navete de transport, capacitatea acestora fiind de 1.800 de camere. De asemenea, va exista un ofiter de legatura in permanenta.
Centrul de acreditare pentru Summit va fi situat in Parcul Izvor si va avea un numar de opt ghisee. Distanta dintre centrul de acreditare si centrul media va fi parcursa de jurnalisti la bordul unuia dintre cele sase autobuze care vor fi puse la dispozitie de organizatori.
Centrul Media se va intinde pe cinci etaje ale Aripii Izvor din Palatul Parlamentului, fiind dotat cu 1.000 de statii de lucru dintre care 50 cu calculator. Organizatorii pregatesc 16 sali de conferinte dintre care una cu o capacitate de 400 locuri si traduceri simultane in patru limbi, doua cu o capacitate de 120 de locuri fiecare si traducere simultana in trei limbi, trei sali cu o capacitate de 90 de locuri fiecare fara traducere. Restul salilor au o capacitate de cate 35 de locuri fiecare.
In ceea ce priveste securitatea, Micula a spus ca nu exista motive de ingrijorare privind eventuale riscuri. De altfel, potrivit lui Micula a avut loc deja vizita a 350 de antemergatori ai delegatiilor care vin la Bucuresti. Pe de alta parte, organizatorii vor coopera cu spitalele Militar, de Urgenta, Universitar, Elias si Matei Bals, in cazul in care vor aparea urgente.
Principalele locatii folosite pe perioada Summit-ului vor fi Palatul Parlamentului, Ateneul, Palatul Cotroceni, Palatul Victoria, Muzeul National de Istorie, Muzeul National de Arta, Cercul Militar National.
Intrebat cate birouri au fost organizate pentru delegatii, Micula a explicat ca organizatorii au pus un birou la dispozitie pentru fiecare delegatie, tarile membre ale Consiliului de Securitate solicitand birouri aditionale. Acestea vor fi organizate pe cheltuiala delegatiei care le solicita, mai multe detalii urmand sa fie facute publice dupa Summit.
(Sursa: Mediafax)